domingo, 25 de setembro de 2011

Vida finita - Finite life


Dei a minha vida para que vivesses. 
Deixei que me crucificasses para que não fosses tu crucificado e
Me ignoras, não me aceitas, não me reconheces, me esquecestes,
Esquecestes o meu nome.

Se não te amasse tanto te odiaria, 
Te entregaria a tua própria sorte, mas te amo,
Te amo e sofro por ti. 
Vives uma vida finita quando poderias ter vida eterna,
Quando poderias viver o meu amor.
Se aceitasses o meu amor experimentaria tudo que
O meu amor tem para te oferecer.

Me dá um pouquinho do teu amor e te darei amor infinito.
Diga o meu nome e te acolherei em meu reino, 
Permita-me te amar e nunca sofrerás, não sofrerás decepção,
Nem experimentarás o frio da ausência da minha luz,
Porque te iluminarei com o meu amor, te amarei.


     *



Finite life


I gave my life, so you could live. I allowed you to
Crucify me, so you would not be crucified yourself
And now you ignore me, you refuse me, you do not
Recognize me as your savior, you forgot me, you

Forgot my name.

If it was not for the love that I have for you, I would
Hate you, I would let you on the hands of your own
Luck, but I do love you, I love you and I suffer for

Thee. You live a finite life while you could enjoy an 
Eternal one, while you could live my love. If you do
Accept my love you could experience everything it

Has to offer you.

Give me a little bit of your love and I will love you
Forever. Say my name and I will take thee into my
Kingdom, allow me to love you and you will never
Suffer, you will never be disappointed, you will
Never experience the cold absence of light, you will
Be illuminated by the light of my love, I will love

You.


 *

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Fardo

  Envelheci. O que me foi dado a viver, vivi.  Os meus olhos, agora cansados, vêm, ainda que sem muita nitidez, a hora da minha despedida. V...